Friday, November 28, 2008

Idol, numera ointressant

Johan åkte ut ur idol ikväll. Nu försvann den bästa karaktären ur idol. Även om han inte sjöng bra så hade han i alla fall en image som ingen av de andra har. Kevin är den enda som skulle kunna mäta sig med honom när det gäller image, ingen annan. I mitt förra inlägg sa jag att Johan sjöng som en kratta, och det gör han stundtals, men han har blivit bättre ändå. Min personliga åsikt är att han sjunger renare när han inte pressar rösten för att få den där whiskeyrösten.

Måste också ge en eloge till Robin. Hans scenframträdanden blir också bättre, dock är han lite för anonym och för vanlig för att bli en bra artist tror jag. Dock ligger det något "idol-Ola/idol-Danny" över honom, och det har väl funkat tidigare eller?

Alice är välförtjänt sin placering som top 3, hon sjöng bra och hade bra scenframträdanden i början av idol och hon har blivit säkrare och vanare vid scenen. Det går uppåt för henne. Med tanke på att hennes "heavens on fire" publicerades på Kiss hemsida så kan man ju bara drömma över hur långt hon kan gå.

Kevin, vår allas kära kevin, den sliskiga och snuskigt gulliga killen som alla gillar. Publikfrieri är hans grej helt enkelt, och han lyckas. Han lyckas väldigt bra. Dessutom var han en färdig artist i början av idol, de andra har fått kämpa för att nå upp till hans nivå. Det var därför som det blev så mycket rabalder om honom i början, han fick stående ovationer från juryn etc. Det gjorde honom gott och skapade ett namn åt honom, KEVIN BORG.

Min Analys för kvällens skeenden är:

Tillslut har alla som fjortisbrudar fått sms-förbud av sina pappor, alternativt så är deras saldon övertraserade. Därför åkte Johan Palm ut idag.

Från att ha hängt löst ett flertal gånger har Robin B stadigt tagit sig uppåt, nu känns det 50/50 mellan honom och alice vad gäller den andra finalplatsen. Kevin tror jag kommer komma till final, faktiskt. Fast det kan ju vara så att alla tror att alla andra röstar på honom, så att han åker ut. vem vet?

Jag tror att antingen Alice eller Robin B kommer bli stora efter idol.
Eftersom Alice hängde löst idag så är jag lite osäker, men jag tror att den som kniper den andra finalplatsen efter Kevin kommer bli den som kommer bli störst. För jag tror att kevin kommer vinna och då blir den andra fri från idolkontraktet och kan släppa en mer välproducerad platta osv. Historien upprepar sig, alla vet vad som väntar, utom Kevin som kom till Sverige för snart ett år sedan, han vet inte.

No comments:

Post a Comment